تاريخچه لوله مانيسمان - فرآيند ساخت لوله مانيسمان

بهترين مركز خريد و فروش انواع آهن الات ساختماني

تاريخچه لوله مانيسمان - فرآيند ساخت لوله مانيسمان

۷۹ بازديد

تاريخچه لوله مانيسمان

لوله مانيسمان براي نخستين دفعه بوسيله برادران مانيسمان ابتكار شد و علت اين اسم گذاري هم همين ميباشد . في مابين لوله هاي جان دار در بازار لوله هاي سواي درز اهميت و كاربرد بخش اعظمي دارا هستند . اين گونه از لوله ها روش ساخت ويژه خويش را دارا هستند و به دليل كمبود درز در آنها , در صنعت هاي حياتي به فعاليت برده مي‌شوند .

 
لوله مانيسمان -فروش لوله مانيسمان

در صنعت , لوله هاي متمايز از جمله لوله هاي فولادي , لوله هاي ضدزنگ ( استنلس استيل ) , لوله آلياژ و لوله بويلر موجود است . لوله مانيسمان كه به آن لوله سواي درز هم گفته مي شود لوله اي است كه روش ساخت و ساخت آن به گونه اي است كه بدنه اي يك پارچه و سواي درز دارااست و هيچ گونه جوش كاري بر روي آن صورت نگرفته است .
http://ahanprice.monoblog.ir/post-11.html

اين لوله ها به دليل يكپارچه بودن و فارغ از درز بودنشان نسبت به بقيه لوله ها سفت خيس ميباشند و قيمتي فراتر از ديگر لوله ها دارا‌هستند . موردها به كار گيري گوناگوني براي لوله هاي مانيسمان در منزلت هاي متعدد موجود هست .
https://www.asroon.ir/suppliers/detail/پانل-مهدي/55/view/

كاربرد لوله مانيسمانلوله هاي مانيسمان دارنده كاربرد ويژه و گسترده اي ميباشد كه مهم‌ترين آن‌ها مشتمل بر :
1 - لوله هاي مانيسمان جهت خطوط فشار كاركشته
2 - لوله هاي مانيسمان استيل جهت خطوط صنعت هاي غذايي و دارويي
3 - لوله هاي مانيسمان جهت خطوط هيدروليك
4 - لوله هاي مانيسمان جهت خطوط نفت و گاز


مانيسمان يك برندي است كه زيرا اولي لوله فارغ از درز ( Seamless ) وارداتي در كشور ايران ميباشد اين لوله ها با اين نام در بازار شناخته مي‌شوند .

لوله مانيسمان چيست؟نحوۀ ساخت لوله مانيسمانلوله فارغ از درز مانيسمان به صورت خارج داخل شدن ( Extruding ) به وسيله قالب هاي متعدد ساخت مي شود . اصولاً ايجاد لوله هاي سواي درز نيازمند فرآيندي است كه طي آن يك شمش فولادي تبديل به لوله مي‌شود . اين لوله ها معمولاً از شمش هاي فولادي ايجاد مي‌شوند البته ايجاد آن به وسيله مقاطع چهارگوش هم قابليت و امكان پذير است اما هزينه را بالا مي‌برد . براي ساخت لوله فلزي سواي درز يا اين كه لوله مانيسمان از استاندارد ASTM به شماره A106 و A53 و همينطور استاندارد نفت و گاز API 5L استعمال مي شود .
لوله مانيسمان | لوله بدون درز | مانيسمان فولادي |روش سنبه كاري ...

پباده سازي اين لوله با ضخامت متعدد به راهبرد هاي ويژه اي نياز داراست كه در استانداردها مندرج گرديده اند . ضخامت لوله مانيسمان در مقدار هاي متعدد ايجاد مي شود . هر چه قدر فشار سيال بيشتر باشد ضخامت لوله هم ارتقا خواهد يافت . در بعضا از طريق هاي ايجاد اين لوله ها , عمليات حرارتي خاصي مي بايست به فعاليت رود . تعيين روش ساخت لوله مانيسمان مبتني بر نيازهاي حيطه اي و تجهيزات كارگاه آفريننده گزينش ميگردند .


فرآيند ساخت لوله مانيسماندر صدر شمش هاي فولادي را برش مي زنند . آن‌گاه شمش ها را باطن كوره هاي قوسي كه با استعمال از سوخت گاز گرمادهي ميشوند گرم مي نمايند تا به تراز سرخ شدن رسد . با استعمال از دستگاه الانگيتور مرحله شمش ها را گرد مي نمايند . آنگاه شمش ها را توسط لخ پرس ترك مي نمايند .
مراحل توليد لوله مانيسمان

در تراز شليك سمبه , سمبه را به درون شمش فولادي شليك مي نمايند كه با سرعتي بالا سمبه اي به ارتفاع ۱۲ متر را باطن شمش فولاد مي نمايند . در سطح آن‌گاه چنانچه لوله ميزان مقداري تاب داشته باشد آن را تاب گيري مي نمايند تا صاف و يك پارچه شود . در‌اين سطح سمبه را از درون لوله جدا مي نمايند .

https://www.asroon.ir/suppliers/detail/كبيرپانل/42/view/

در سطح آن‌گاه رمز و ته لوله را گرفته و لوله به صورت گرد در مي‌آيد . در تراز جاذبه , لوله را به مقدار هاي متفاوت تا ۲۴ متر پايين جاذبه قرار مي دهند . بعداز آن لوله را با آب و با فرآيندي يگانه خنك مي نمايند . لوله خنك شده را به دلخواه مشتري برش مي دهند . در سطح تست بوسيله رايانه لوله را آزمايش مي نمايند تا ضايعات از مابقي جدا گردد . در سطح آخرين لوله ها را به طريق شش ضلعي با تسمه سفت مي بندند و فراهم بارگيري مي نمايند .
فرآيند ايجاد لوله مانيسمان

اين لوله ها درز ندارند , يعني درزي كه در لوله هاي ديگر جوش داده مي شود درين لوله نيست همين زمينه منجر بالا رفتن ميزان استحكام لوله ها مي شود . به طور كلي اين لوله ها با قطرهاي كم ساخته مي شود چون

 

https://www.asroon.ir/news/detail/لوله-مانيسمان-چيست-/1029/view/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.