پلي كربنات ( به انگليسي : Polycarbonate )

بهترين مركز خريد و فروش انواع آهن الات ساختماني

پلي كربنات ( به انگليسي : Polycarbonate )

۱۵۱ بازديد

پلي كربنات ( به انگليسي : Polycarbonate ) از خانواده پليمرهاي ترموپلاستيك است ; و به گستردگي در قضيه هاي قالب سازي و تغييرات حرارتي كاربرد داراست . اين دسته پلاستيك‌ها به گستردگي در صنعت هاي شيميايي نوين كاربرد دارا‌هستند .پلي كربنات سخت‌ترين ماده شفافي است كه تحت عنوان گزينه‌اي مطلوب بجاي شيشه در بخش‌هاي متعدد ساختماني مورد به كارگيري قرار ميگيرد .

http://ahanprice.monoblog.ir/post-14.html

كركره پلي كربنات يا شفاف چيست؟ | خبرگزاري ايلنا
رزين پلي كربنات در سال ۱۹۵۳ ميلادي بوسيله پزشك معالج دانيال نمابر در شركت جنرال الكتريك پلاستيك ساخته و در سال ۱۹۵۸ به صورت انبوه براي نخستين بار به بازار عرضه شويد .
گونه هاي ورق‌هاي تشكيل شده هم در سال ۱۹۶۸ ساخت و روانه بازار شد .

https://www.asroon.ir/products/detail/لوله-فولادي-/110/view/

تنوع ساختاري ورق‌هاي پلي كربنات قابليت و امكان استعمال از آن را بر روي هر دسته بنا و در مجاورت هر مدل مصالح ساختماني به راحتي مهيا كرده است و كاربردهاي وسيعي را ساخت مي‌نمايد .


تنوع رنگ اين ورق , قابليت و امكان سايه پذيري و عبور فروغ و روشنايي آن را به ميزان ۳۵ تا ۸۲ درصد امكان‌پذير مي نمايد كه از ديد پباده سازي و هماهنگ شدن با رنگ بقيه مصالح از گستردگي يگانه شامل است


ورق پلي كربنات مسطح , ظواهر شبيه شيشه به بعدها ۰۵/۳*۰۵/۲ متر ساخت ميگردد . اين ورق دارنده يك لايه ضد uvبراي حفظ در قبال نورآفتاب هست . مي‌توان ورق با دوطرف ضد uv هم توصيه بخشيد , اين ورق در ضخامت‌هاي ۱۰٬۱۲٬۲٬۳٬۴٬۶٬۸ ميلي‌متر ساخت مي‌گردد

معايب و مزاياي ورق پلي كربنات و انواع ورق هاي تخت و دوجداره - طلق ...

وعلاوه بر بيرنگ ( رنگ شيشه‌اي ) دارنده تمام رنگ‌هاي اساسي ( برنز , آبي رنگ , شيري , رنگ زرد , قرمز‌رنگ , سبز ) هست . اين ورق تنها از دوقسمت ارتفاع و پهنا قابليت و امكان خم شدن داراست , ومزيت آن سبك بودن آن است . كاربرد اين ورق در گونه هاي پوشش سقف‌ها , پاركينگ‌ها , سقف كاذب و ديواره‌هاي كارخانه و… ميباشد .

http://ahanmelal.parsiblog.com/Posts/16/


كارداران جوي‌بار مثل گردباد و تگرگ و رويدادها ارگانيك نظير زمين‌لرزه از مهمترين عامل ها در گزينش و تعيين مصالح ساختماني مطلوب مي باشد كه با اعتنا به شفافيت و ضربه پذيري و مقاوم بودن ورق پلي كربنات , به كار گيري از اين ورق در ليست مصالح ساختماني بيشترين ميزان را به خويش اختصاص داده است .

ورق پلي كربنات|نصب،فروش،قيمت ورق هاي پلي كربنات - پانل مهدي


سبك بودن وزن ورق پلي كربنات علاوه بر عدم زور وزن بيشتر به بنا جان دار كه خويش دليل زياد اساسي راجع به ايستادگي در قبال ز‌لزله هم هست , در باربري آن هم نقش به سزايي دارااست چه قابليت و امكان انتقال آن در تعداد دوچندان با وزن مضاعف كم از هزينه متعلقه و رفت و آمد مرتبط با آن مي‌كاهد .

 
با دقت به موضوع عدم تبادل حرارتي , كاهش هزينه انرژي در فصول گوناگون چشمگير است كه‌اين خويش در بخش ها سردسير و گرمسير و يا اين كه چه بسا معتدل با دقت به اهميت بهينه‌سازي ميزان مصرف سوخت و انرژي الكتريكي از مهمتريت خصوصييات اين ورق ميباشد . داد و فرياد و مزاحمت نتايج از آن مدام از دست اندركاران اساسي در تأمين فضاهاي امن از نگاه مزاحمت صوتي بوده است .

پلي كربنات چيست؟ كاربرد گسترده ورق هاي پلي كربنات - سايه روشن
ورق پلي كربنات با ضخامت‌ها و لايه‌هاي متعدد استدلال مؤثر در تأمين اينگونه فضاها مي باشد . اشعه ماوراء بنفش تحت عنوان اشعه سرطان زا مؤثر بر سالمي جان داران و تحت عنوان از در ميان موفق رنگ اجسام شناخته ميگردد در پناه ورق‌هاي پلي كربنات به جهت دارا بودن لايه ضد عبور اين اشعه , فضايي سلامت و قابل اطمينان ساخت مي شود .


خلل منزه نگاه داشتن نماها و يا اين كه سقف‌هاي روشن ساختمان‌ها مدام وجود داشته كه راجع به ورق‌هاي پلي كربنات با اعتنا به ويژگي آنتي استاتيك بودن لايه فرنگي آن , گرد و غبار و دوده آويزان در هوا جذب تراز ورق نشده و با او‌لين شستشوي معمولي و يا اين كه باران به راحتي پاكيزه مي شود . ضربه پذيري و نشكن بودن ورق پلي كربنات موجب فراهم نمودن فضايي عاري از خطر در قبال سقوط اجسام ميگردد .

https://www.asroon.ir/price-list/تيرآهن-معمولي--IPE-/107/view/
صرفه اقتصادي پلي كربناتاز جمله مزيتهاي پوشش پلي كربنات به جاي شيشه هزينه كمتر ونيز وزن سبك‌تر آن ميباشد . همينطور پايداري بالاي آن نسبت به پلاستيك سبب تقاضاي روزافزون آن تحت عنوان پوشش

خاصيت شيمياييورقهاي پلي كربنات در جايگاه حرارت اتاق , ودر مقابل اسيدهاي الي و معدني , روغنها و محلول نمكهاي خنثي , هيدروكربنهاي آليفاتيك و الكلها مقاوم مي باشند . پايداري شيميايي اين ورقها برعليه بخش اعظمي از مواد منزه كننده درزگيرها و چسب‌هاي جانور در بازار با دقت به نتيجه ها آزمايشهاي مختلف محرز شده است .


پايداري در قبال ضربه و خراشپايداري ضربه‌اي ورقهاي پلي كربنات ۲۵۰ برابر شيشه نيز ضخامت با آن مي باشد . گونه هاي ورقهاي پلي كربنات در قبال خش و خراش در حالت دوچندان دشوار امتحان , مقاومتي در حدود شيشه از خويش نشان ميدهد .


پايداري در قبال گيرايي و خمش ( انعطاف‌پذيري )ايستادگي كششي ورقهاي پلي كربنات بيش تر از ۷۰ نيوتن بر ميلي‌متر مربع ( N/mm² ) در‌حد تسليم فيزيكي اين ورقها است , پايداري خمشي اين ورقها نزديك به ۲۵۰۰ نيوتن بر ميلي‌متر مربع ( N/mm² ) است كه از ايستادگي مطلوبي به شمار مي روند .


عايق حرارتي و صرفه جويي در مصرف انرژيورقهاي پلي كربنات فروغ خورشيد را جذب و در فيض هزينه تهويه مطبوع را در فصل گرما كاهش مي دهنداين خصوصيت در فصل زمستان هم سبب صرفه جويي در مصرف سوخت شده و به دليل خواص عايقي خوب تر نسبت به شيشه , ساليانه مي‌توان به ميزان ۳۰ ليتر سوخت مايع به ازاءهر متر مربع صرفه جويي نمود .

 


خويش خاموشي و اشتعال ناپذيريورقهاي پلي كربنات حريق نمي‌گيرد , شعله‌ور نميشود و در دماي بالاي آتش به آرامي ذوب ميشود و بازدارنده توسعه حريق شده و به صورت خويش به خودي خاموش ميگردد .


پايداري در قبال اشعه ماوراء بنفش UV و بقيه حالت جوي باراين متاع به دليل دارا بودن پوشش ضد اشعه ماوراء بنفش UV برعليه اين اشعه از پايداري فراوان بالايي برخوردار بوده و رنگ آن در اثر تابيدن اشعه خورشيد تغيير تحول نميكند و خصوصيت شفافيت خويش را در زمان زمان طولاني محافظت مينمايد .

ورق پلي كربنات گلخانه چيست؟ - سايه روشن - مزاياي ورق پلي كربنات گلخانه
موردها مصرفدر صنعت هاي ماشين جهت تزئينات داخلي اتومبيل , ساخت داشبورد و متعلقات آن , ساخت سپر و پانلهاي داخلي و شيشه‌هاي لامپ اتومبيلهاي امروزي , در صنعت ايجاد هولوگرام در سطح ي ريكمباين در ساخت مستر شيم نيكلي , در صنعت هاي بهداشتي و طبابت جهت ساخت بطري‌هاي واضح براي بسته بندي مواد غذايي و داروئي , ساخت گونه هاي عينكهاي پزشكي و صنعتي و همينطور تنظيم لنزهاي چشمي در رنگهاي گوناگون , اسباب دياليز , آندوسكوپي و انتقال خون و ساخت آمپول فارغ از سوزن , در صنعت هاي برق و رايانه همراه جهت ساخت كانكتورهاي الكتريكي , اسباب و اثاث الكتروتكنيك , ساخت ديسكهاي فشرده ( CD ) , DVDها , تزئينات و پوشش كامپيوترها , و در صنعت هاي ايمني جهت ساخت كلاه ايمني , عينك‌هاي ايمني , ماسكهاي گاز و پوشش‌هاي حافظ و همينطور در صنعت هاي نظامي جهت ساخت شيشه‌هاي مقاوم جلوي هواپيماهاي شكاري و ساخت شيشه‌هاي ضدگلوله كاربرد دارااست .


روش ساخت پلي كربناتبخشهاي گوناگون واحد ايجاد پلي كربنات
سنتز پلي كربناتشستشوي محلول پلي كربناتبازيافت حلالتبخير و گرانول سازيتصفيه نخستين گازهاي خروجيپايانه دمنده‌ها و مخازن مياني جنس پلي كربناتبسته بندي و انبار جنس پلي كربناتنصيب آلياژسازي پلي كربنات و بسته بندي و انبار فرآورده آلياژ شدهموردها كاربردساختمان سازيصنعت باربريكاربردهاي شيشههمت شيشه ايمنيپنجره سقفي , ديوايدر بندي , گنبدهاي تزئيني , اتاقك سازياستاديوم‌هاي فضاي گشوده يا اين كه بستهپوشش استخرپوشش

ورق پلي كربنات گلخانه چيست؟ - سايه روشن - مزاياي ورق پلي كربنات گلخانه

گلخانهپوشش سقف پاساژ و بازارچهپوشش نورگيرهاي انبارهاپوشش نورگيرهاي سالنهاي اجتماعات
شيوه كارايي اين ورقها به گونه‌اي است كه در فصل‌تابستان خصوصاً در مرداد ماه كه خورشيد بصورت كاملاً عمود مي تابد , اين ورقها با بازگرداندن اندازه قابل توجهي از نوروفروغ خورشيد از گرمايش بيشتراز حد محيط زيرين دوري مي نمايد و در بقيه فصول نسبت به تغيير و تحول زاويه تابيدن خورشيد , ميزان گذر نور و روشنايي و گرما هم تغيير و تحول ميكند , به نحوي كه در فصل‌زمستان كه خورشيد كاملاً مايل مي تابد , بيشترين گذر روشنايي از مرحله فوقاني به فضاي باطن را ممكن مي‌سازد .

https://www.asroon.ir/products/detail/پلي-كربنات-/123/view/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.