تيرآهن هاش چيست ؟

بهترين مركز خريد و فروش انواع آهن الات ساختماني

تيرآهن هاش چيست ؟

۳۹ بازديد

؟تيرآهن هاش يا اين كه پر و بال پهن كه با اسم هاي H و IPB نيز شناخته مي شود , تيرآهني است كه ارتفاع بال و پر هايش نسبت به تيرآهن معمولي IPE بزرگتر مي‌باشد و در واقع ميزان پر و بال و طول تيرآهن نسبتاً برابر است و كاربرد مهم آن براي ستون هاي ساختمان مي‌باشد و گونه هندسه آن سبب ساز استحكام بيشتر بنا در قبال بارهاي وارده و ارتعاشات هست .

تيرآهن هاش

در واقع تيرآهن هاش براي رفع محدوديت هاي تيرآهن معمولي پباده سازي شده‌است به گونه اي كه‌اين تيرآهن در دو جهت عمود برهم ايستادگي يكساني از خويش نشان مي‌دهد . تيرآهن IPB ذيل سه استانداردst37 و st44 و st52 ساخت ميشود كه مرسوم ترين دسته آن تيرهاي ساخت شده با st44 مي‌باشد .

 

سهم بزرگي از بازار آهن مملكت در امر تيرآهن هاش را كشورهاي فرنگي تسخير كرده اند ولي در ساليان اخير ذوب آهن اصفهان هم به جرگه توليدكنندگان اين جنس به هم پيوسته است .
گونه هاي تيرآهن هاش ( فروش تيرآهن هاش )تيرآهن هاش در دو دسته سبك و سنگين وزن ايجاد و عرضه مي شود .
تيرآهن هاش سنگين وزن : اين تيرآهن با اسم هاي IPBV يا اين كه HEB شناخته شده و ضخامت پر و بال هاي آن نسبت به مدل ديگر بيشتر است . اين تيرآهن يك كدام از لبريز فروش ترين تيرآهن ها ميباشد .
تيرآهن هاش سبك : اين تيرآهن با اسم هاي IPBL يا اين كه HEA شناخته شده و ضخامت پر و بال هاي آن نسبت به هاش سنگين وزن كمتر است .

قيمت تيرآهن هاش | فولاد فيدار 
كاربرد تيرآهن هاش ( بازديد كالاها )يك كدام از شايسته ترين مقاطع مورد به كارگيري براي ستون يا اين كه محل تكيه دادن هاي عمودي , تيرآهن پر و بال پهن است ; چون از نظرمقاومت خوب تر از مقاطع ديگر فعاليت مي‌كند , علاوه بر اين در بيشتر حالت اجرايي , اتصال تير ها به راحتي روي آن ها انجام مي شود . از تيرآهن پر و بال پهن براي ساخت تير و خرپا هم به كارگيري مي شود .
علاوه بر موردها فوق در صنعت پل سازي , اسكله سازي , بلند جايگاه سازي , پتروشيمي , پالايشگاه , كشتي سازي , سد سازي و مورد ها مشابهي كه نياز به پايداري بالا يا اين كه ارتفاع مضاعف باشد , تيرآهن هاش اولي مورد مناسب است .

 
تيرآهن هاش سنگين وزن
تفاوت تيرآهن هاش و تيرآهن معموليتفاوت در صورت ظاهريتفاوت اكثر تيرآهن معمولي و تيرآهن هاش در صورت تراز بازه زماني آنها مي‌باشد , مرحله مدت تيرآهن IPE مشابه به سخن I انگليسي و مرحله زمان تيرآهن IPB مشابه به صحبت H انگليسي است .
هر دو تيرآهن دارنده بال و پر هاي بالا و ذيل و جان مي‌باشند و تفاوت آن‌ها در نسبت ميزان پر و بال و جان است . در تيرآهن I پهنا پر و بال به جان كمتر از تيرآهن هاش ميباشد به نحوي كه در تيرآهن H اين نسبت در حدود يك هست .
تيرآهن هاي آي صورت به طور معمول در طول ۸۰ تا ۶۰۰ ميليمتر ساخت مي‌شوند در حاليكه تيرآهن هاي هاش در طول مابين ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ ميليمتر شاخته ميگردند .
تفاوت در كاربردتفاوت هاي ساختاري تيرآهن هاش و تيرآهن معمولي سبب شده كاربردهاي آنها متعدد باشد و , هر چند كه هردوي آنان در سراسر عالم در قسمت هاي متعدد ساختمان سازي دوچندان پر كاربرد ميباشند .
تيرآهن هاش به دليل تراز مدت مختص آن قادر است براي مصارف با ارتفاع ۱۰۰ متر مصرف شود در حاليكه حداكثر ارتفاع ساخت در تيرآهن معمولي ۳۰ متر است , در سود در اين زمينه محدوديت به كار گيري تيرآهن هاش كمتر است .
از آنجايي كه وظيفه ستون انتقال تنش طبقات ساختمان بالايي ساختمان به ذيل است , و تنش نسبت توشه وارده به تراز برهه زماني ميباشد , تيرآهن H صورت به دليل مرحله بازه زماني بزرگتر تنش كمتري منتقل مي‌نمايد و در فيض كاربرد مطلوب تري براي ستون نسبت به تيرآهن I صورت داراست .

معرفي انواع تيرآهن و كاربرد آن

بررسي تاريخچه نوآوري و ايجاد تيرآهن هاش در صنعت فولاد
تيرآهن بال و پر پهن IPB يا اين كه H صورت يا اين كه هاش براي نخستين بار در كمپاني بثهلم ساخت شويد و از مهم ترين دستاوردهاي اين واحد توليدي به شمار ميرفت . به اين دليل كه با ايجاد آن دگرگون سازي عظيمي در صنعت فولاد توليد شويد و با گاز توانست از قسمت هاي ديگر اين صنعت مسافت بگيرد . در حالي كه‌اين كارگاه توليدي تيرآهن به‌دنبال توليد ابتكار عمل و دگرگون سازي در صنعت فولاد در اوايل قرن بيستم بود با اختراع و ساخت هاش پر و بال پهن توانست به‌اين انگيزه خويش دست يابد . تير I صورت گذشته از تير بال و پر پهن ابتكار و ايجاد شده بود , البته تيرآهن هاش بال و پر پهن تحت عنوان يك نوآوري زياد داراي اهميت محسوب مي‌گرديد كه حتي‌د‌ر لوگوي اين شركت هم مورد به كارگيري قرار گرفت .

https://www.asroon.ir/products/detail/%D8%AA%DB%8C%D8%B1%D8%A2%D9%87%D9%86-%D9%87%D8%A7%D8%B4--IPB-/108/view/#

در صدر تيرهاي معمولي به صورت اكثر در قالب شاخه هاي بلند ايجاد مي شدند و به علتي خواص ضد آتش بودنشان نسبت به چوب محبوبيت بالايي داشتند ; ولي به دليل آنكه بعدها آن‌ها فراوان طويل بود بارها با باخت روبرو شدند . در غايت در سال ۱۸۵۶ در وقتي كه اولي تير مرغوب در ترنتون براي ساختمان فدرال ايجاد شويد ديگر از باخت هاي گذشته خبري كمبود و اين نقطه عطفي در ساخت و نورد تيرآهن به شمار مي آمد .

تيرآهن هاش چيست ؟ | مركزآهن
تيرآهن IPE يا اين كه به عبارتي تير I صورت مدتها تحت عنوان مصالح اساس در صنعت ساختمان سازي مورد استعمال قرار مي گرفت ; ولي آنگاه هاش پر و بال پهن در صنعت هاي بثهلم با ورود موفقيت آميز خويش به بازار در اوايل قرن بيستم توانست مقام مضاعف مهمي را در بين بقيه موردها شبيه پيدا نمايد و براي ساخت پل ها و عرش خراش ها به ميزان زياد متعددي مورد استعمال قرار گرفت .

خط ايجاد هاش درين شركت فراوان بزرگ بود به گونه اي كه كاركشته بود تا تيرآهن هاي پر و بال پهن تا عمق ۳۶ اينچ يا اين كه ۴۴/۹۱ سانتي متر ساخت كند . به دليل تقاضاي بالا و محبوبيت هاش در سراسر ايالت متحده ي ايالات متحده ارزش تيرآهن هاش پر و بال پهن ساخت شده اين شركت بالا رفت . همينطور تير پر و بال پهن هاش در زمان پيكار جهاني نخستين تحت عنوان مواد ما يحتاج در نبرد كاربرد مضاعف فراواني داشت .

تيرآهن هاش
بررسي و شناسايي خصوصيات گونه هاي تيرآهن و موردها كاربرد آنان در صنعت هاي متعدد
با دقت به آن كه امروزه توليدات فولادي كاربرد وسيعي در صنعت ساختمان سازي دارا‌هستند به همين علت به انواع متنوعي ساخت مي‌شوند تا در هر بخشي از بنا , با متناسب ترين صورت جان دار مورد به كار گيري قرار گرفته و از حداكثر گنجايش حمل و نقل آنان استعمال شود . پروفيل هاي ساختماني در سايزهاي ۶ تا ۱۴ متر مي‌باشند و در كشورهاي متفاوت با استانداردهاي مختلفي ساخت ميگردند كه استاندارد اروپا از جمله معروفترين آنها بوده و در كشور ايران هم اين مدل استاندارد براي تنظيم اشكال پروفيل هاي ساختماني از جمله هاش مورد به كارگيري قرار ميگيرد .

تير آهن هاش - آهن يك

تيرآهن از جمله مهمترين پروفيل هاي مورد به كارگيري در ساختمان سازي است كه پايداري خمشي مضاعف بالايي داشته و در اشكال تيپ هاي INP , IPE و IPB ايجاد ميشوند .

https://www.asroon.ir/products/detail/print.aspx?id=108
تيرآهن INP :
تيرآهن INP كه به تير جور اروپايي پر اسم و رسم است و به آن تير معمولي يا اين كه پروفيل نرمال هم گفته مي شود و در ساختن ستون ها , تيرها و خرپاها كاربرد دارااست . اين دسته تير اكثراً در بازارهاي چين و روسيه عرضه مي شود . اين تيرها همانند تيرآهن I بوده و بالها در صدر نازكتر و در آخر و جايي كه به جان مي پيوندند , كلفت

لبل
تيرآهن IPE :
تيرآهن IPE نيم پهن سبك كه نسبتاً شبيه با پروفيل نرمال بوده و ضخامت جان آن پائين تر و پهنا بال و پر آن بيشتر از پروفيل نرمال است . اين گونه پروفيل در مرز و بوم ما كاربرد بالايي داشته و ارتفاع آن ۱۶ تا ۱۸ متر و با طول ۸۰ تا ۶۰۰ ميلي متر و پهنا ۴۶ تا ۲۲۰ ميليمتر ساخت مي‌شود . اين دسته تيرها در كشور‌ايران و اروپا ساخت مي‌شوند و صورت آن‌ها نظير I است و ضخامت بال و پر هاي آن تغيير تحول پذير نيست . دوست داستني ترين جور تيرآهن در كشور‌ايران , IPE است .


تير آهن بال و پر پهن چيست؟
تيرآهن IPB : تيرآهن IPB= HEB , HEA يا اين كه داراي شهرت به تير بال و پر پهن كه در بازار به اسم هاش هم شناخته مي شود , در دو گونه پر و بال پهن سبك و پر و بال پهن سنگين وزن مي‌باشد . شايسته ترين پروفيل نورد شده براي ستون , تيرآهن بال و پر پهن IPB يا اين كه قوطي مربع صورت است ; چون از نظرمقاومت خوب تر از مقاطع ديگر فعاليت ميكند , علاوه بر اين در اكثر شرايط اجرايي , اتصال تير ها به راحتي روي آن‌ها انجام مي شود .

هاش , تير عريض يا اين كه داراي ي بالهاي پهن ( نظير H ) است كه ارتفاع بال و پر هايش به نسبت تيرآهن IPE بزرگ خيس مي‌باشد . ميزان پر و بال اين پروفيل با طول آن برابر بوده و برهه زماني بي آلايش ي آن براي تنظيم ستون به كارگيري مي‌گردد . همينطور از آن براي تنظيم تير و خرپا هم به كار گيري مي شود . ارتفاع اين دسته پروفيل في مابين ۸ تا ۱۶ متر بوده و دارنده طول ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ ميليمتر است .

https://www.asroon.ir/products/groups/ميلگرد/100/1/view/

هاش HEB سنگين وزن است و اين بدان معنا است كه‌اين جور تيرآهن پر و بال پهن داري پر و بال ضخيمتري نسبت به تيرآهن HEA است . اين دسته تيراهن در استانداردهاي DIN 1025 – Euronorm 53 - 62 – EN 10034 – EN 10163 - 3 , C – STN 42 5550ČSN 42 5550 – TDP : STN 42 0135 تنظيم و ايجاد مي شود . تيراهن هاش در گريدهاي ST37 و ST44 و ST52 بوده و در صنعت پل سازي , ساختمان بلند سازي , سد سازي و صنعت هاي مشابهي كه نياز به ايستادگي بالا داشته باشد , كاربرد داراست .

جان تيرآهن چيست؟
در صورتيكه از تراز بازه زماني تيرآهن به آن نگاه كنيم دو ورق كه به صورت افقي در صدر و زير تير قرار گرفته اند بال و پر و ورق ضخيمي كه في مابين اين دو برهه زماني به صورت عمودي قرار گرفته است را جان مي‌گوييم .

تفاوت هايي در ساختار هاش و تير I موجود هست كه‌اين تفاوت ها منجر اختلاف در جور كاربرد آنان در صنعت خواهد شويد . هر دو مدل اين تيراهن عنا وين خويش را از هند گرفته اند و بر مبناي تراز بازه زماني شان اسم گذاري گرديده اند و امروزه مجموعاَ عالم كاربرد وسيعي دارا هستند .

در حالي كه هر دونوع تيرآهن براي قسمت هاي گوناگون ساخت و ساز مورد به كار گيري قرار ميگيرند و هر دوي انها داري بالهاي بالا و زير مي‌باشند ولي صرفا تفاوت ساختاري انها در بالهايشان است . در تيرآهن I بالاها دارنده پهنا كمتري بوده و مسافت حاشيه هاي پر و بال تا آخر در محل تلاقي با جان نسبتا كوتاه است ; البته در تيرآهن پر و بال پهن هاش اين مسافت بيشتر است

بررسي و چك مزاياي تيرآهن هاش نسبت به تيرآهن I
همان گونه كه گفته شد هاش HBE , هاش از جور سنگين وزن بوده و نسبت به هاش HEA بالها دارنده ضخامت بيشتري هستند . در هنگام استعمال در زمان هاي بلند , هاش نسبت به تيراهن I كاربرد بيشتري داشته چون مي توان آن‌ها را در ميزان هاي متنوعي ساخت . تيرآهن هاش براي ارتفاع هاي ۱۰۰ متر هم كاربرد داراست البته تيرآهن دسته I تا ارتفاع ۳۰ متر كاربرد دارااست .

https://www.asroon.ir/products/groups/ديگر-محصولات/112/1/view/


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.